Topogrāfijas darbi Latvijas-Baltkrievijas pierobežā (2018)

Uzdevums

Latvijā vēlas izveidot 160km garu ceļu gar Latvijas - Baltkrievijas robežu. Lai realizētu ceļa būvniecību, ir nepieciešams sagatavot precīzu topogrāfisko plānu.
Lielāka daļa robežas teritorijas ir grūti sasniedzama grāvju, upju, purvu un citu ūdentstilpņu dēļ, kā arī to klāj augstā veģetācija - mežs.
Robežas uzmērīšana ar tradicionālajiem mērniecības paņēmieniem būtu laikietilpīga un sniegtu mazāku punktu blīvumu (mazāk par 10 punktiem/km). Punktu blīvums, precīza situācijas attēlošana un laika ekonomija ir svarīgākās projekta sastāvdaļas.

Risinājums

YellowScan Mapper BGK LiDAR 3D skeneris ir risinājums ātrai un efektīvai topogrāfisko datu iegūšanai dažāda tipa teritorijās.

Process

Pirms aerolāzerskenēšanas, tika veikta aerofotografēšana, kas ļāva vizualizēt objektu un identificēt ūdenstilpnes, kuras pārklāj zāle.
Mērnieks un pilots sekoja līdzi BGK ar kvadraciklu, kas ļāva uzmērīt līdz pat 13km garu posmu vienā lidojumā.

Rezultāti

Iegūts punktu mākonis ar blīvumu no 60 līdz 100 punktiem/m^2. Šāds rezultāts iegūts, pateicoties YellowScan Mapper LiDAR skenerim. Trīs atskaņas (echo) un stabils GNSS signāls ļāva iegūt precīzus reljefa datus teritorijā, kuru klāj blīva veģetācija. Projekts tika veikts mazāk kā 3 nedēļās, ar augstu precizitāti un zemu risku.

Misijas parametri

Lidojumu skaits: 50
Mērījuma apjoms: 160 km
Lidošanas ātrums: 5 m/s
Lidošanas augstums: 50-70 m

image
image
image